petek, 13. marec 2015

KAOS SVETA

"WE LIVE IN A RAINBOW OF CHAOS" PAUL CEZANNE


 ....o tem kako je nastal film Kaos sveta..

 



Bilo je leto 2014.

-Šri Lanka - Švedska - Malta - Poljska - Črna Gora - Kosovo -Albanija - Poljska - Socialna Akademija - Poljska - Poljska-


Bil je oktober 2014.

Če bi mi kdo še avgusta povedal kaj vse koristnega bom izpeljala do konca leta bi se verjetno z nasmehom na obrazu  čudila tistemu, ki mi to govori.
Ideje. Misli. Povezanost. Ustvarjalnost. Vse to in še veliko več na Socialni akademiji. Prostor mnogih ljudi, kjer sta inovativnost in kreativnost najboljša prijatelja.

Tako je v moji glavi potrkala ideja - Kaos sveta -, ki je nastala med projektom, ki sem ga opravljala na Socialni akademiji. Gre za projekt Popotniško novinarstvo, kjer smo pripravljali dogodke med katerimi glavni dogodek je bil festival Bivak, festival popotnikov in popotniškega novinarstva, ki se je odvijal novembra lansko leto na Socialni akademiji v Ljubljani. Slogan festivala je bil »med lepoto in kaosom sveta«, zato se mi je zdelo pomembno da bi poskušali prikazati poleg vsega lepega, kar nas obdaja še tisto malo temnejšo plat sveta. Pomisliti na tiste uboge otroke, ljudi  in dogajanja po svetu, nedaleč stran od nas,  za katere se mi zdi, da ljudje dandanes še prepogosto pozabljamo.

Ker sem želela, da bi Tomo Križnar postal ambasador našega projekta Popotniško novinarstvo, se mi je porodila ideja, da pa bi lahko tega izjemnega človeka  uporabila za nekaj veliko več. Da posnamem zgodbo skozi oči človeka, katere videle in doživele so že marsikaj na planetu Zemlja. Preko Tomota sem se obrnila tudi na še ostala dva sogovorca  Erika Valenčiča in Ervina Hladnika Milharčiča, človeka katere zgodbe sem želela združit zaradi različnih pogledov, katere rdeča nit je le ena. Kaotično dogajanje po svetu. Želela sem vključiti tudi Karmen Švegel, ki se je z veseljem odzvala a ker je odpotovala v Libanon je zaradi odsotnosti s Klemnom nisva mogla posneti.

Ko sem se zavedala da me čas preganja in da je časa za realizacijo te moje ideje le še malo, saj se je festival Bivak začenjal kmalu, sem kar hitro stopila v akcijo in naredila načrt, katerega sem se lotila še isti dan, zagrabila telefon in poklicala omenjene sodelujoče. Tomo in Ervin, predvsem Tomo sta mi zastavila goro vprašanj na katere sem odgovorila v upanju, da bosta za. Eriku, ki je bil takoj za, je bilo potrebno sporočiti le kje in kdaj.  Bila sem hvaležna, da sem jih ulovila v času, ko so bili doma, tukaj v Sloveniji, kajti kmalu za tem sta Tomo z ženo Bojano in Erik odpotovali na delo. 


Sledil je snemalec Klemen Belavić. V mislih sem imela njega, ker sem že videla eno izmed njegovih del, ki pa mi je bilo zelo všeč, zato sem vedela, da je on tisti ta pravi, katerega si želim, da bi posnel to mojo idejo. Poznala se nisva. Skrbele so me finance. Nisem imela denarja, ki bi ga lahko namenila iz svojega žepa nekomu, ki posnel nekaj kar sem si želela. Pristopila sem z idejo in Klemen je bil takoj za. V tistem trenutku sva se lotila priprave scenarija in organizacije, ki pa nama je šla kar dobro od rok.  



Klemen je organiziral še asistenta snemanja Tadeja Anclin in Matejo Krušli, ki sta pomagala pri nastajanju. Prijatelj Žiga Miklavc je posnel glasbo, ki se odvija na začetku in koncu filma. 
Sodelovati s Klemnom je bilo odlično. Vse skupaj sva posnela v dveh dneh, na kar je sledila še montaža, ki nama je vzela kar nekaj časa saj je bilo materiala zelo veliko. Želela sva previdno izbrati tisto, kar bi bilo dobro, da slišijo ljudje. Film sva uspešno zmontirala in ga takoj tudi predstavila na otvoritvi festivala popotnikov in popotniškega novinarstva v slovenski kinoteki 16 novembra 2014. 



S filmom sva tudi zaključila projekt Popotniškega novinarstva,  osrednji  dogodek festivala Bivak, kjer so bili prisotni skoraj vsi sodelujoči. Film si je ogledala tudi Vlasta Nussdorfer, prav tako ambasadorka našega festivala,  katere komentarji, so bili le pozitivni. 

Namen vsega tega je bil združit zgodbe izjemnih ljudi, ki tvegajo svoja življenja, da bi sporočali realno stanje iz terena, križnih žarišč in to sestavit v nekakšno celostno zgodbo o dogajanju po svetu, ki bi lahko bila gledalcu bližje oziroma drugače povedano pomagat razumeti svet tistemu, ki film gleda. Vse kar se dogaja v današnjem času je nekako zlagano in predstavljeno drugače. Vsak skrbi le zase. Ni več skupnosti in povezovanja med seboj. Ali pa vedno manj. Izrabljamo stvari in zgubljamo vrednote. Iztrebljamo tisto pomemno za obstoj in dajemo prednost tistim manj potrebnim stvarem. 





Lepo je če se človek za minuto ustavi in pri sebi pomisli kdo je. Vsak lahko prispeva k boljšemu jutri. S tem, da pomaga drugim ter spreminja ne druge temveč samega sebe na bolje ter pomaga razumeti svet tistim, ki ga ne in ozkoglednim poskušati  razpreti širino pogleda na svet.  Če se le da. Glede na to da so dneve nazaj padale bombe v Južnem Sudanu kot danes tukaj dež z neba…je še upanje za boljši jutri.

  

Velika hvala tebi Klemen, da si prostovoljno prispeval k temu, da je film ugledal lučko sveta. Hvala Tomo, Bojana, Ervin in Erik. Hvala Socialni Akademiji za spodbudo in motivacijo. Hvala vsem, ki ste pripomogli k nastanku nečesa novega v mojem življenju.

Hvala tudi njemu, ki je zagnal moje življensko kolo gori v višavje, od koder pogledi so le še lepši.




Komentar Ervina Hladnika Milharčiča o filmu Kaos sveta:  
"Z veseljem sem pogledal vaš film. Preden sem ga videl me je malo siskalo pri srcu, ker sem na to temo videl že veliko neumnosti. Bil sem zelo prijetno presenečen. Izbrali ste sogovornike, ki so na isto temo govorili različne reči, ne da bi iz tega naredili  polemiko. To je dober način,  da se o svetu izve kaj novega".
  
Kje in kdaj si lahko film ogledate pa tukaj:
Spored predvajanj:
14. 3. 2015, 19:00 - Kulturni dom Nazarje
20. 3. 2015, 16:00 - Kolosej Ljubljana
20. 3. 2015, 16:00 - Kolosej Maribor
21. 3. 2015, 16:00 - Kolosej Ljubljana
21. 3. 2015, 16:00 - Kolosej Maribor
21. 3. 2015, 16:00 - Kolosej Kranj
22. 3. 2015, 16:00 - Kolosej Ljubljana
16. 4. 2015, 19:00- Kulturni dom Slovenj Gradec



With Love, Sas.

 


Ni komentarjev:

Objavite komentar